Kia Picanto - поредният от непродаваемите у нас +видео

Main May 26, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 17230 views | no comments

Колата е добре направена, има интересен външен дизайн, но и много, много сериозен недостатък - идва като поредният от непродаваемите малки автомобили на нашия пазар - Hyundai i10, Chevrolet Spark, FIAT Panda, Suzuki Alto, Toyota IQ и всичките модели на Dayhatsu. Причината? Цената, естествено! А какъв пазарен бум биха направили всичките тези симпатични, икономични и удобни за всекидневна градска употреба автомобилчета, ако не бяха наблъскани с толкова екстри и напомпана до тавана цена. За какво му е на автомобилче 800 кг серво на волана? За какво му е ESP, ABS и всякакви там други щуротии, вдигащи цената до безбожните стартови 18 965 лв. и отиваща нагоре към надоблачните 27 656 лв за версията с фабрична газова уредба?

Друго би било, ако бяхме нормална държава и ползвахме някакви държавни облаги при закупуването на подобен икономичен автомобил, който щеше да върви като топъл хляб при цена 12-13 хиляди, лева разбира се. Старото Kia Picanto бе най-евтиният автомобил в Англия с цена едва 4195 паунда при държавна помощ от 2000, новото също е сред най-добрите ценови предложения на пазара в Острова.

Оборудването на колата като при всички корейски автомобили е препълнено - електропакет, централно дистанционно заключване, ESP и подпомагане за тръгването по наклон. С по-голяма дължина от своя предшественик и увеличено междуосие, новото Пиканто обещава повече комфорт на пътниците и по-голямо товарно пространство. Моделът се предлага за първи път с възможност за избор между 3 и 5 врати.

През последните години корейците работят интензивно за промяна във външния вид на колите си след предприемането на интересната крачка да назначат за главен дизайнер Петер Шрайер. Той наложи нов имидж на моделите им, позиционирайки ги според принципа "по-скоро моден диктатор, отколкото рационално практичен". Промяната стартира със Соул, а моделите Венга и Спортидж подчертаха яко новата насока в концепцията на марката.



Пиканто има "лицето" на Венга и Спортидж - агресивно и енергично, профилът на колата подчертава неговата стабилност и му осигурява привличане на погледа на околните на улицата. Освен интересната визия, 3,6-метровият модел продължава линията на практичност, като осигурява по-голям вътрешен обем, заради увеличаването на дължината с 60 мм и на междуосието с 15 мм. Това дава и плюс в багажника от 27% повече товарен обем - 200 л срещу старите 157.

В търсене на оправдание за цената колата се предлага с 9 екстериорни цвята, по-високо качество на материалите в купето със стремеж за налагане на премиум усещане в автомобил от малкия пазарен сегмент.



Колата идва с ефективния бензинов двигател Kappa - четири цилиндъра, 1.2 л, 85 к.с., 121 Nm при 4000/мин, осигуряващ ниво на емисии CO2 до 90 г/км и разход на гориво до 4.1 л/100 км. На разположение са и два трицилиндрови мотора, които предоставят на клиентите избор от работа само с бензин или на бензин и газ. Бензиновият агрегат е с мощност 69 к.с. и 95 Nm при 3500/мин, докато LPG моторът е по-як - 82 к.с. при запазване на въртящия момент. Той има 35-литров LPG резервоар и 10-литров бензинов за изминаването на допълнителни 150 км. Стандартно Пиканто се предлага с 5-степенна ръчна предавателна кутия, а 4-степенната автоматична е опция към 1.2-литровия двигател с мощност от 85 к.с.

Най-маломощният двигател ще е достатъчен за повечето от шофьорите или по-скоро шофьорките, към които най-вече гледат представителите на марката у нас, но и останалите варианти предлагат доста по-цивилизована работа, отколкото при предишния модел на колата. Това се чувства доста осезателно в комплект с намаления аеродинамичен шум и подобреното окачване, нещо доста съществено за по-доброто функциониране на бъбреците на пътниците по препълнените ни с кърпежи улици и пътища. Возията наистина впечатлява за автомобил от този клас, поведението в завой е повече от удовлетворително.

Ако трябва обобщим - хората на KIA са направили впечатляващ малък и функционален автомобил, лесен и добър във финансово отношение при ежедневната си експлоатация, но с огромен минус - несъразмерна за пазара ни цена.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...