Всичко е в подбирането на правилните съставки. Дори една неподходяща подправка може да влоши качеството и на най-доброто ястие. Porsche са перфекционисти и освен че са убедени в способностите на колите си, искат да подобрят и уменията на техните собственици. Не само за да са готови за всяка една ситуация, а да могат да оценят какво притежават. И защо... Porsche Driving Academy е традиционна програма за клиенти, която отскоро е достъпна за дилъри. Все пак трябва да си уверен в това, което предлагаш. Третата група, включена в ексклузивната система, са медиите. Разделена е на две части, първата на "Истанбул парк" в Турция, а втората на "Естония ринг".
Традиционно упражненията се провеждат в собствените центрове на Porsche в Нюрбургринг, Силвърстоун и отскоро в Льо Ман. Времето в Истанбул е добро, пистата обаче е прашна, защото не се използва постоянно. Кръгът от Формула 1 не се провежда от няколко години поради финансови проблеми и ниска посещаемост. Като конфигурация пистата е невероятна, една от малкото на архитекта Херман Тилке, разположена на парче неравна земя, което я прави и интересна. За гледане и каране по нея. За теста са осигурени всички модели от гамата - 911 Carrera 2, 911 Turbo S, Cayman, Boxster, Cayenne, Panamera и току-що пристигналият Macan.
Впечатления правят специално украсените с временно фолио модели на Boxsterи 911 Carrera 2 с цветовете на Martini, Gulf и Rothmans по повод завръщането на производителя със заводски отбор в LMP1 в "24 часа на Льо Ман". Преди излизането на пистата получаваме теоретични съвети за управлението, кратък урок по физика за натоварването на предната и задната част при спиране и ускорение, а за десерт има и 4 съвета за дрифтиране. Не чеPorsche съветват своите клиенти да го правят, но ако решат, да знаят как. Тук е и Царя на Нюрбургринг, Тимо Клук. Първо се качвам в 911 Turbo S, най-бързата кола в теста и тържество на способностите на Цуфенхаузен. 3,8-литров боксеров двигател с 6 цилиндъра, два турбокомпресора с променлива геометрия, 560 к.с., 7-степенна кутия с два съединителя PDK, пакет Sport Chrono Package Plus и карбонови спирачки. И една от най-пилотските писти в света... Всички съставки са налице. Първият завой е сложен, защото от влизането му зависи траекторията във втория. Много късно спиране вътре към ейпекса, после следва изкачване и поредица от бързи виражи, за да се стигне до легендарната „Диаболика” №8. Цели 4 завоя, 4 ейпекса, обединени в едно. Болидите от Формула 1 разчитат на аеропритискането и на влизане са с 250 км/ч, докато серийното Porsche в най-добрия вариант може да се справи със 180 км/ч. На влизане към първия ейпекс отнемате малко от газта или ако имате повече смелост, навивате волана и траекторията ви минава близо до бордюра, след това отваряте и насочвате към външния бордюр и вече сериозно подавате газ. На изхода без особено големи проблеми сте със 150 км/ч. Тук се вижда най-лесно колко голяма е разликата в концепциите на 911 и останалите коли в теста, като Panamera, Boxster и Cayman. Караме и Macan, но предимно извън пистата и офроуд. Интересен завой също е №11. Идва след шикан, чиято цел е да обере скоростта, защото има спускане, след което изкачване и дълга права, на която стават изпреварванията. Завоят се взима на пълна газ от болидите от Формула 1, както и с всички модели на Porsche. Скоростта е над 180 км/ч, но ако подадете повече газ с 911, предницата олеква и се появява недозавиване, което ви изкарва на бордюра. Следва много екстремно спиране, отново шикан и излизане на старт финалната права. Достатъчно широко е, ако искате да дрифтирате на това място. Опитваме и "лънч контрола" на Turbo S, а забавното е, че на финала спрямо нормалната 911 Carrera 2, която също е много добър автомобил, "еската" е с две дължини отпред и вече спира, когато Carrera е в средата на участъка. Интересно обаче е, че по-късно минавам по същата писта на Тилке, но с Panamera S E-Hybrid. С 20 км/ч...
Да, без нулата отзад. Целта е да проверим със състезателен елемент колко най-голям пробег може да направи автомобилът само на ток. Според производителя той е 20 км. Двигателят е 3,0-литров V6 с две турбини и нов електромотор с 95 к.с., благодарение на който общата мощност е 416 к.с. Екипът ни спечели надпреварата с постижение 36,7 км. Да, доста обиколки със скорост на охлюв и едва ли ще го повторя, както и някой от клиентите на Porsche, но пък беше забавно.
Извод: Според Porsche не е достатъчно само да си купиш автомобила. Трябва да можеш да извлечеш и разпознаеш способностите му. Driving Academy е допълнителната съставка, която прави ястието най-вкусно. Porsche 911 Turbo Sе една много бърза кола.
Агенция Speed-Press
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!