Едномесечният мораториум за замразяване на цените на горивата на „Лукойл” изтече, съобщи Фокус.
Подписаният мораториум беше само за „Лукойл”, а останалите фирми продължиха да ценообразуват според корпоративната си политика.
От Българската петролна и газова асоциация заявиха, че няма да се сбъдне прогнозата за рязък скок на цените на горивата следствие на отпадането на едномесечния мораториум. Увеличение на цените обаче може да има заради световната тенденция на покачване на цените на петрола. Вероятно „Лукойл” ще регистрира известна загуба от действието на едномесечния мораториум, но тя не е сериозна. Напрежението върху цените ще бъде намалено, макар и с малко, ако до края на годината отпадне биосъставката. Единствените облагодетелствани от този мораториум са потребителите. Въпреки че те не го разбират. Трудно може да ги убедим в това нещо, когато цената е 2,40 -2,50, но фактът е такъв, истината е такава, обясни Костадинов в ефира на БНР тази сутрин.
Председателят на Националната транспортна камара Койчо Русев прогнозира, че до два месеца горивата ще поевтинеят с около 20 стотинки за крайните потребители, след като по-рано този месец правителството прие исканията на превозвачите.
Не на това мнение са икономистите. Мораториумът за замразяване на цените на горивата е дъмпинг, каза днес пред БНТ Георги Ангелов, икономист от „Отворено общество“. Според него със замразяването на цените на горивата не е постигнато нищо.
„Ако гледаме къде стои България по цени преди месец и сегa, стоим на едно и също място. Нищо не се е променило, даже има отрицателен ефект“, каза Ангелов. По думите му чуждите инвеститори ще налагат нови тавани на цените.
Превозвачите завиха, че протестите им ще продължат, ако не се изпълнят договорените с правителството мерки за намаляване на цените на горивата.
На 28 април гражданското движение „Сила” организира протест.
Според заместник-председателя на организацията Чавдар Здравков КЗК трябва да направи проверки на ценообразуването, защото печалбата на вносители и производители е прекалено голяма. Желанието е адекватна работа на КЗК, да се освободи пазарът и да има реална конкуренция, както и да се либерализира вносът на горивата, настоя той. Здравков отрече зад протестите да стоят политически сили.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!